#ContactForm1 { display: none ! important; }

KELIONĖS

Kelionės kryptis - Bulgarija
kelionės planas parengtas 2015 m.

Planuojamas maršrutas: LT - PL - SK - HU - RO - BG

Nuo Lietuvos iki Vengrijos teks važiuoti apie 1450km (maždaug 19val). Nakvynė Vengrijoje, šalia SIBIU, svečių namai (+kepmingas) ANANAS  – 12 EUR/1 naktis/1 asmeniui. Išsamiau apie kainas nurodytame tinklapyje.
Per Pietų Karpatus pervažiuojam Bukareštą (nuo Sibiu iki Bukarešto apie 275km), per Dunojų (mokamu tiltu – 6 EUR ekipažui) pasiekiam Bulgariją.
Aplankyti siūlomas objektas - Balčikas (Balchik). Tai vienas gražiausių Bulgarijos miestų prie jūros, įkurtas ant kalkakmenio uolų prieš 2 500 metų (už 40 km nuo Varnos). Viena seniausių graikų kolonijų Juodosios jūros pakrantėje. Iki šiol miesto kalnų tarpekliuose trykšta mineralinio vandens šaltiniai, laikomi didele Bulgarijos vertybe. Mineraliniai šaltiniai, kaip ir bulgarų rožės, – šalies simbolis. Už 1,5 km nuo miesto centro įsikūręs Botanikos sodas, kuriame sukaupta 600 unikalių augalų rūšių iš viso pasaulio. Sode daug akmenimis grįstų takelių, anksčiau jie būdavo klojami kilimais. Rumunijos karalienė Marija taip žavėjosi Balčiku, kad šioje vietoje buvo pastačiusi savo rezidenciją, vadinamą „Tyliu lizdeliu“.)
Nuo Sibiu iki Balčiko teks važiuoti apie 600 km.

Balčikas
 Balchik Bulgaria
Kitas aplankyti siūlomas objektas - Varna. Iki šio miesto nuo Balčiko reikės važiuoti maždaug 175 km. Tiems, kam norisi šiek tiek ramesnio poilsio - netoli Varnos įsikūręs Čaikos kurortas.

Čaika kurortas
Chaika Bulgaria
Keliaujame toliau. Nuo Varnos už maždaug 95 km aplankyti siūlomas objektas - Saulėtas krantas. Tai didžiausias Bulgarijos kurortas, priklausantis ekologiškai švariai zonai - toli nuo dulkėtų autostradų ir didmiesčių. 10 km ilgio, 35 m pločio paplūdimys tviska švarutėliu smėliu.

Saulėtas krantas
Sunny Beach Bulgaria
Vykstant toliau patariama aplankyti Bulgarijos kaimą - salą Nesebarą (Nessebar). Tai vienas seniausių Europos miestų. Jame išlikęs helenistinio laikotarpio nekropolis, kuriame rasta daug keramikos, aukso papuošalų, antkapinių marmuro plytų su reljefais. Išlikę antikinių pastatų sienų, vidurinių amžių įtvirtinimų, senosios metropolijos bazilikos griuvėsiai, daug cerkvių. 1956 metais Nesebaras paskelbtas miestu muziejumi, o 1983 metais įrašytas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

Nesebaras
Nessebar Bulgaria
Dar vienas dėmesio vertas objektas yra uostamiestis Burgasas. Nuo Saulėto kranto iki šios vietos tik 36 km. Šiame uostamiestyje išvystyta maisto, tekstilės, mašinų, žvejybos pramonė, apylinkėse yra naftos kombinatas.

Burgasas
Burgas Bulgaria
Kitas lankytinas objektas - Sozopolis. Tai seniausia graikų kolonija Juodosios jūros pakrantėje. Čia lankytojus žavi jaukus senamiestis siauromis gatvelėmis, originalūs siuvenyrai vietos turgelyje ir skanūs žuvų patiekalai. Sozopolis nuo Burgaso nutolęs apie 34 km.

Sozopolis
Sozopol Bulgaria
Būti Bulgarijoje ir neaplankyti sostinės Sofijos - tiesiog nedovanotina. Tai pagrindinis verslo, pramonės, transporto ir kultūros centras. O kur dar Balkanų kalnų grožis!

Sofija
Sofia Bulgaria
Apie 100 km nuo Sofijos į Pietus yra nutolęs aukščiausias Balkanuose Rila kalnų masyvas, kurio didžiausias aukštis 2925 metrų (Musalos kalnas). Rilos kalnai susidarę iš kristalinių ir metamorfinių uolienų. Juose vyrauja alpiškas reljefas. Šiuose kalnuose daug ežerų, mineralinių versmių.
Kalnuose yra Rilos vienuolynas - architektūrinis ir istorinis Bulgarijos paminklas.

Rilos kalnų masyvas
Rila Bulgaria
Rilos vienuolynas
Dar vienas gamtos fenomenas Bulgarijoje, kurį verta pamatyti - tai Čiudnite uolos (Chudnite mostove). Uolos įsikūrusios kairiajame Tsenovo užtvankos krante, Asparuhovo miestelyje, apie 55km į pietvakarius nuo Varnos miesto. Tai tikras gamtos stebuklas, kuris leidžia žavėtis savo retu grožiu iš tolo ir stebėtis didybe iš arti.

Čiudnito uolos
Chudnite mostove Bulgaria
Na, o po visų kelionių ir lankytinų objektų Bulgarijoje grįžti atgal galima važiuojant įspūdinga autostrada Transfaragasan (nuo Čiudnito uolų autostrada 680 km, iki Sibiu viso - 730 km).

Transfaragasano autostrada
Transfaragasan road Bulgaria

Kelionė automobiliu į Kroatiją
kelionės laikas - 2013 m liepa

Kadangi visai nemažai žmonių jau keletą metų, o ypač aktyviai šiuo metu planuoja atostogas praleisti būtent Kroatijoje, pasistengsiu būti naudinga ir pasidalinti planais bei įdomesne informacija.
Taigi, aš mūsų kelionę suplanavau tik su visagaliu gooogle (tiek žemėlapiai, tiek paveikslėliai bei, žinoma, žiniatinklis). Iš pradžių perskaičiau keletos keliautojų pasakojimus, patarimus, tada ėmiausi ieškoti įdomių, lankytinų vietų - taip ir gimė savas kelionės planas, beliko viską sudėlioti į reikiamas lentynėles :)

Kuro kainas Europoje galite pasižiūrėti prieš įšvykstant čia - degalukainos
Vinječių arba kitaip kelių mokesčių kainos, kai vykome (2013m liepos mėn) buvo:
Čekijoje 10d - 3100 CKR t.y. apie 42lt
Austrijoje 10 d - 8.30e t.y. apie 29lt
Slovėnijoje 7d - 15e t.y. apie 52lt

Kroatijos kunų Lietuvoje nepardavinėja bankai, kaip paaiškėjo, bet visai ne problema jų gauti tik įvažiavus į pačią šalį. Beje, už nuomą atsiskaityti galima eurais, o taip turbūt ir patogiau ir aiškiau, nes kainos būtent eurais sakomos. Prekybos centruose patogiausia atsiskaityti banko kortelėmis. Visur kitur dažniausiai sakoma kaina arba čekutis su kaina kunomis, bet priima ir eurus, tik įsidėmėkite, kad net priėmę eurais grąžą dažniausiai atiduoda kunomis! Todėl verta pasidomėti valiutos kursu ir susiskaičiuoti, dėl visa ko, pačiam :)
Išvykstam 9:30 iš Šakių, maršrutas: Lenkija-Čekija-Austrija-Slovėnija-Kroatija (su trumpais sustojimais pramankštinti kojas, nusipirkti vinjetes. Ilgiau trukom Lenkijoje, kol pavalgėme). Numatoma maždaug 1600km (19-20val).
Kitą dieną, t.y. liepos 10 04:30 vietos laiku būname Opatijoje, pajūrio kurortiniame miestelyje, kur pasitinkame saulę ir skubame ieškotis būsto. Beje, nepergyvenkite jeigu nerezervavote hostelių prieš išvykstant į kelionę. Beveik kiekvienas kroatas yra atriekęs dalį namo ar bent keletą kambarių nuomai, todėl ženklų su nuoma daugybė, belieka ieškoti protingos kainos ir siūlomo vaizdo derinuko :) Kam norisi daugiau prabangos - gelbės žvaigždutės ir hosteliai bei, žinoma, viešbučiai.
Pora nakvynių randame palyginus greitai, maždaug per ne pilną valandžiukę. Turime du kambarius, kuriuos skiria/jungia virtuvėlė, dušo ir wc patalpa. Baldai ne naujausi, ir grundig'as nekelia labai daug pasitikėjimo, bet mes ne muzikos klausyti ir juolab ne tv žiūrėti atvykome. Viskas tvarkinga, paruošta naudojimui. Pasiprašę gauname švarią patalynę ir rankšluosčius. Greitai metam daiktus ir skubam apsižvalgyti ir išsimaudyti!!!
Opatija, Croatia  maudinių vietos atrodo maždaug taip :) Opatija
Kitą dieną iš Opatijos išsiruošiame į Plitvicų nacionalinį parką. Čia truputį daugiau info rasite - atostogucentras.lt/lankytinos-vietos/plitvicos-ezeru-nacionalinis-parkas

Plitvicų ežerai
Įėjimas kainuoja 1100KUN, apie 55lt. Yra keletą maršrutų, kuriuos galite rinktis pagal savo fizinį pajėgumą arba oro sąlygas tą dieną, kaip mes darėme. Atvykstant nulijo gerokai, todėl nebuvo karšta, bet besiniaukstantis dangus nežadėjo nieko gero. Ką darysi, atvykom beveik 200km, negi suksiesi atgal - perkame bilietus ir pirmyn! Gavome, oj gavome to lietaus..bet  grožėtis tuo, ką akys mato ir didvyriškai, kiek permirkę užbaigėme pasirinktą maršrutą :)

Atgal į Opatiją. Kitos dienos planas - Opatija-Zadaras-Lozovacas-Trogiras
Jau supratome, kad tai, ką dar būnant namuose rodė google žemėlapis ir kaip jis apskaičiavo važiavimo laiką yra viena, o ką matome realybėje - visai kas kita. Ne, nėra blogai, tiesiog renkamės nemokamus kelius, kad galėtume važiuoti Adrijos pakrante, nes vaizdai - fantastiški!!! Kroatija judant pakrante Kroatija Kroatija Aišku, norėdami matyti tai, prarandame laiko, priešingai jei važiuotume mokamais keliais... nors, ką čia priskaičiuoti, nugali vingiai, kalnai ir serpantinai!
Zadar'e stabtelim gerai valandžiukei. Taip taip, per tiek laiko miesto tikrai neapžiūrėsi, bet centre pavaikščiojome, senamiesčio gatveles irgi perbėgome :)

Zadaras
Vakarėja ir labai staigiai, tiesą sakant, saulė dingo kažkur už kalnų, o mes dar tik pakeliui link Trogiro, kur ketinam ieškotis nakvynės. Apie 22val vietos laiku būname Trogire ir bandom rasti nakvynę. Antras bandymas sėkmingas! Moteriškė aprodo namo dalį - virtuvė su valgomuoju, wc vonia, du - vienas labai didelis, kitas labai mažas kambariukai. Sodas, o perėjus jį - JŪRAAA!!! tiesiog, palmės, akmenukai ir suoleliai, ant kurių prisėdus Adrijos jūra beveik skalauja kojas! Imam, kokių dar čia svarstymų! Metam daiktus, pasiimam užkauptas lietuviško alaus atsargas ir bėgam ant to suoliuko tarp palmių :) Keletą valandų diskusijų apie gyvenimą, o po jų palaimingas miegas... Nors, mums uodai suteikė savotiško "žavesio", aišku, ir neleido visiškai užsiliūliuoti Kroatijos pajūrio žavesiu :D
Nubundam su mintimi, bėgam per sodelį į pajūrį! :D Geeera...
Trogiras ta vieta, kurioje gyventi, bent jau mūsų porai, patiko labiausiai :) Štai kas užbūrė.

Čia apsistojame iš viso trims nakvynėms. Vieną iš buvimo čia dienų paskiriam išvykai į Dubrovniką. Nusprendžiam patys išsiaiškinti Bosnijos Hercogovinos sienos kirtimo ypatumus ir žūt būt pasiekti visai uodegėlę Kroatijos. Pakeliui pravažiuojam Makarską - riviera-makarska croatia deja tik pravažiuojam, nes laikas spaudžia. Taip pat tik pravažiuojam vienus didžiausių ir gražiausių kalnų - Biokovo biokovo http://www.efoto.lt/files/images/44899/P7050282.preview.jpg verta nepatingėti, susiplanuoti, kad nestigtų laiko važiuojant pro šią vietą ir pakilti maždaug 23km į viršų nuo pagrindinio kelio.
Keblumų per BH pasienį nebuvo, todėl sėkmingai pasiekėme Dubrovniką. Kuris mus pasitiko maždaug 33 laipsnių karščiu, miniomis turistų ir nepigiomis kainomis :))

Dubrovnike pasiruoškite mokėjimui už automobilių stovėjimą, nes kiek matėme tai tolesnės zonos (kurios aišku nuo laaabai anskti, kiek teko domėtis, būna užimtos) 10KUN/val, arčiau centro - 20KUN/val, t.y. maždaug 10lt/val. Mes didžiąją dalį senamiesčio apėjome per nepilnas 3valandas, ėjome ir žiūrėjome tik ten, kur nemokama, nes tam, kad užliptum aukščiau laiptais mokėti nemažas kainas atrodė kiek absurdiška. Čia, aišku, kiekvieno turisto požiūris ir galimybė rinktis ;)
Važiuojant atgal galite užsukti ir apžiūrėti Didžiąją Kroatijos sieną - welcome-to-croatia
Croatia ston
O taip pat Jums pakeliui bus Split'as - split Diocletians_-Split Split-Croatia

Trogire mes dar dienelę kitą pasibuvome, o tada judėjome vėl atgal į viršų, turėjome dar vieną nakvynę Opatijoje ir tada jau laukė kelionė į Lietuvą. Kaip bebūtų gaila, viskas, kas turi pradžią, deja, turi ir pabaigą :)
Važiuojant į viršų dar galima susiplanuoti užsukti į Paklenicų parką - 40km nuo Zadaro. Daugiau info rasite čia http://www.4travel.lt/index.php/starigrad-paklenica
Taip pat galite papramogauti KrKa parke

KrKa parkas
Įėjimas į šį parką kainuoja maždaug 10,50e asmeniui. Po Plitvicų gal toookio didžiulio įspūdžio ir nepalieka, bet vaizdai akei malonūs ;)
Važiuodami atgal į LT dar nutarėm apsilankyti Slovėnijoje Bled'o miestelyje, likome sužavėti :)
Bledas, Slovėnija
Taigi taigi, galutinis kelionės kilometražas, kai vėl sustojome LT kieme, iš kurio startavome - 4756km. Jei pasirinksite patogų, gerą, su protingomis kuro sąnaudomis mašiniuką - tikrai daug nekainuos :) Mes supylėme 8pilnus bakus, vyrukai greitai suskaičiuos, kiek finansiškai nuskausminama piniginė :))
Bet kelionė to verta!!! Ir iš tikrųjų džiugu, kad dar liko potencialo, žinome, kad tikrai sugrįšime ;)